3:advent / tänker på dig


Adventsfika, bild från förra helgen.

Satte precis upp granen med mormor och morbror. Mamma är i wien just nu men kommer hem imorn:) Och jag har en vecka och två dar kvar innan jullovet! så härligt:) senaste tiden har varit hektiskt, plugg och stress.   I fredags var jag i gamla stan på julmarknad, så mysigt! Skulle hem till peo men han skulle på träning och jag ville inte vänta på honom i 2 timmar, så efter skolan var ja med kompisar fram till 6 tiden innan vi träffades. Vi bor 2 timmar från varandra, på helt olika sidor om stan... jag har en jättelång väg från skolan som jag åker varje dag, men på vardagar tar det bara 1 tim med direktbus. Därför är jag ofta helt slut när jag kommer hem. Det är kolsvart när man kommer hem och går! utan adventstjärnorna och julen skulle jag inte klara mig, för december skulle bara vara en mörk och kall period annars. I lördags hade jag kompisar från klassen här, vi bakade mumsiga snickersrutor och misslyckad äcklig cirtonägg-kaka. När de gick kollade ja sex and the city:) idag har jag pluggat och gått promenad. Sista jäkla plugget nu före lovet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0