Klotter



Brukar sitta och kladda på skolpapprerna under lektionen. Kan mycket om historiskt mode i bakhuvudet, så det brukar jag klottra bl a...hahah, det är lite jobbigt - hinner inte och känner inte för att rita riktiga "fina" bilder hemma längre... kanske blir det något på lovet. Jag har kulturhistoria på den bildlinjen jag går, man lär sig om olika konstepoker..fast mycket kan jag redan som jag lärt mig själv. Jag är väldigt intresserad av mode från förrivärden och hur människor hade det då, varför det var som det var, varför kvinnor innan alltid varit beroende av män för att överleva osv
 På svenskan lär vi oss också mycket om epokerna och Just nu ska vi läsa en bok från upplysningen(slutet av 1700-talet) man får väja olika böcker och jag har valt jane austen "stolthet och fördom". Har faktiskt aldrig läst en Austen men jag har sett filmatiseringar. jag trodde det var mer romantik än realism, men tydligen något mitt i mellan. det ska bli mysigt att läsa under jullovet, då kommer jag ligga vid vårt julgodisbord och käka praliner och läsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0