Gått ner i vikt

Hej ida var en bra da efter skolan mötte jag Peo som jag saknade jättemycket! (♥)

Var hemma hela helgen och inte rört mig..jo en promis på 30 min. Sedan sommaren började jag jogga och jag har både gått ner i vikt och mått bättre. Och jag äter mindre. Småäter liksom ganska mycket och inte ordentlig mat, tänker att "om jag äter det här godiset nu, får det bli istället för lunch så att det inte lägger sig på kroppen.

"Har lite smarta knep för bättre kondition: Gå alltid i trappor om det finns istället för rulltrappa, gå istället för att åka kommunalt om det inte är förlångt, hoppa av en sation innan och gå. Om man promenerar eller joggar måste man börja svettas och bli varm i händerna för att det ska få någon effekt. Sen jag började jogga har jag känt att jag kan äta mer också. Jag har börjat äta riktigt mycket socker utan att få stopp på det., igår proppade jag i mig pepparkakor medan jag gjorde matte. Sedan fikade jag, åt frukt och cheeseballs,. planerade att inte äta någon middag men det blev så ändå och efter kände mig tjock viket är helt fel. Senaste tiden har jag verkligen ätit socker varje dag. flera tjejer i klassen har sockerlöfte men jag kan bara inte hålla det, om kanske en dag bara! Ska försöka med att småäta nyttiga saker istället för sött. När ja känner på mina armar känns dem alldeles hängiga, det är en så äcklig känsla! Jag har lätt för att tänka negativt när jag är ensam och när jag inte rört mig känner jag mig verkligen jätteäcklig. Jag hatar att tänka negativt hela tiden, är så trött på det, men såfort jag tänker på någonting kul så börjar jag antingen oroa mig, eller tänka på att jag aldrig har tid med det jag vill..

Kommentarer
Postat av: madde

Sofia, hoppa inte över huvudmålen! Frukost, lunch och middag e ett måste! Ät hellre mindre portioner av dem ;)<3

2010-11-15 @ 22:18:56
Postat av: fine

tack! den är söt, även om det inte är min egen :)

2010-11-16 @ 21:03:09
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0