Bröstcancer

Igår var metro rosa för att stöda bröstcancerdrabbade. När jag läste artiklarna blev jag ledsen! Var 4:e kvinna i kommer någon gång få det! jag tycker att det ä otroligt mycket. I kungsträdgården igår kunde man gå och se på ca 7000 tända ljus, ett ljus var till varje cancerdrabbad kvinna.  jag tycker också att det är en jättebra grej att man anordnar events till stöd för cancer, och att metro tidningen stödjer det här, + att det finns en hel del produkter som nu har en "rosa kampanj" alltså säljer varor som stödjer bröstcancer forskning. Som det stod i metro tror det flesta kvinnor att "Detta skulle inte kunna drabba mig" men det är endå viktigt att känna efter! jag trodda att målgruppen 40+ var den som kunde drabbas lättast men det är tydligen från 15 år man bör känna efter knölar.

Jag ska verkligen inhandla detta rosa läppsyl! och försvartets rosa hudsalva :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0