Adrenalin

Gud vad skönt det var att få ut sig det här i text! Det råkade bli väldigt mycket text, så ni kan skippa läsa om ni vill,.. har mest skrivit detta för min egen skull!

Jag var precis ute å joggade i 25 min! känner mig så jäkla stolt. Och när jag började närma mig hemma så kände jag att jag lätt skulle orkat fortsätta, men har saker att fixa innan idol visas ikväll...:) det krävdes en hel del viljestyrka, eftersom jag är en av de mest osportigaste människor som finns. Men jag målinriktitad och envis...när man väl börjar jogga känner man faktiskt andrenalinet som börjar pumpa, och då är det jätteskönt att fortsätta. ... Jag äter ganska mycket sött, det blir någonting varje dag på någott sätt. Nu har vi massa sötsaker hemma efter kalas i lördags, men idag tänker jag INTE äta någonting mer sött. Har bara ätit tårta i skolan idag...(läs längre ner)
Men jag tänker bli ordenligare med maten. äter inte ordentligt, ibland för mycket och ibland för lite. ibland blir det bara youghurt till middag liksom. men jag har börjat få lite dåliga tvångstankar, jag måste röra på mig, och äta mindre än jag brukar. Det är inte alls bra, men jag är inte orolig för anorexia eller något, det skulle jag som älskar mat aldrig kunna få! jag bara känner att när man väl är ung ska man passa på att träna, så man mår bättre, orkar mer, och så att det sitter i när man är äldre. hälsan påverkas ju för livet.

Gud vad det har varit mycket senaste tiden. t.o.m på sommarlovet hade jag hela tiden någonting att göra, då var det kul saker, nu har jag också fullt upp. Jag går kl sju på morgonen och kommer hem 17.30, så dagarna är lånnnga. åker från Åkersberga in till slussen varje dag, och sedan hem med buss eller tåg igen. Den här veckan har jag gjort och ska göra följande : kuratorn på ungdomsmottagningen, tis, läkaren på ons, på SOVMORGONEN igen :(( på tors tandregleraren och idrottsdag. sedan grupparbete på fritiden, i helgen fullt upp med min nya garderob som anländer i morgon, och jag har lovat att träffa olika människor med...puhh!

Jag har mått dåligt ett tag nu, men mår mycket bättre sedan jag pratade med min kurator. Jag är nästan alltid trött och kall. Mitt problem är att jag stressar upp mig, hjärnan går i högvarav hela tiden. också har jag svårt att njuta av nuet, jag tänker alltid på problem eller saker som ska göras. sedan är jag också hypokondriker, orar mig för saker, tillexempel at jag är sjuk. jag har därför gått och tagot blodprov förra veckan, men värdena var perfekta! så jag har alltså haft svårt att tänka posetivt och bara vara glad... därför har jag också svårt att ha kul med kompisar. och jag har liksom kontrollbehov, måste skriva ner allting jag ska komma ihåg. sedan har jag listor på ideer jag kan måla och rita, och det ska ju liksom inte vara någonting jobbigt utan någontin kul men jag skriver ner dem för att komma ihåg. har också tusen ideer om vadf jag kan fota, och skriva om på bloggen, mode osv... det skriver jag också ner på listor, och listorna i sin tur stressar mig! eftersom jag inte känner att jag får någonting på dem gjort. nag känner också att jag måste berätta precis allt som ploppar upp i hjärnan, tillexempel allt jag skriver nu! Samma är det med mina bild-ideer, jag får så många och jag ska göra alla, även om jag inte ens vill det egentligen! det räker inte med att koncentrera sog på bara en sak, tillexempel en bild, nej jag vill göra allt som går, är aldrig nöjd,.
Men efter jag tog mig igenom detta med kuratorn så fick jag prata ut. hon berättade att det finns knep för det här. jag fick en uppgift att gå och köpa något jag verkligen gillar(chocklad i mitt fall)och verkligen titta på chokladkakan, och sedan känna efter hur den smakar och verkligen njuta av den.på så sätt är man precis nu, i nuet och ngen annanstans. så härligt :D !

Idag var jag också hos läkarn. Eftersom blodproven är perfekta så beror min trötthet och att jag fruser på någonting annat. och det som är anledningen var, sa min läkare åt mig, var just mina stress problem. så nu försöker jag verkligen bara slappna av och njuta! tänka på det som är kul. teckna när jag känner för det.

Efter läkarn åkte jag in till skolan för att mingla med ettorna (lära känna våra bild - ettor genom lekar typ) och det var tårt tävling! så jäkla roligt. har ansträngt mig och lagt in en bild från mobilen på bästa tårtan som min grupp gjorde...


 hahah bästa morbidaste tårtan ever! det är en död-pedofil-enhörning...fråga inte om namnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0