Music


Min supergoda Gwen Stefani parfym

Min musiksmak är allt från klassisk rock, ny rock, grunge, pop, 90's, 80's m.m Mycket hitmusik från förr, bortglömda hitlåtar brukar jag lyssna på(ice, ice baby!) musik från när jag växte upp är härligt att höra på!

Genom programmet idol kommer jag på nya låtar att ladda ner, man hör så måga låtar man känner igen från förr, och upptäcker nya låtar också därav artister. I ett inslag om en tjej spelade dem "Eve - who's that girl"den kände jag igen och sedan hittade jag den och kom ihåg hur grym den var(också att när jag sist hörde den så kunde jag inte engelska men sjöng med på mitt eget språk, haha)
Tips för att hitta upptäcka musik är att kolla på topplistor, te x billaboardlistor från 2005, eller vilket år man nu vill ha musik ifrån, man kan kolla olika listor för den genren musik man gillar!

Igår och i förrigår tog jag hem denna music och satte in på mp3:n :

Robyn, body talk pt 1 & 2

Skunk anansie - dööh ett asbra 90's band

Ane brun - big in japan

You are the best thing- inspiration


Eve- Nostalagi! 90's pop och R'n'B. checka in video's!

 



Så jäkla härlig video! älskar den även om låten inte är så bra! Juicy colours...




Gwen, före Lady Gaga - var en stor idol of mine!
Lady gaga kanska var inspirerad av början på denna-....? den är lite cheesy, men det var många musikvideo's både på 80 och 90 talet, kolla in alice cooper's musikvideo "he's back" bara, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0