Chokladsmet och samhällskunskap

Idag blev en jättelåång dag igen. Hela den här skolveckan har varit fylld med onödiga hål- timmar, läraren har varit sjuk, eller så är lektionen inställd p.g.a något annat. Idag hade vi ingen 2 timmars bildlektion, (det gör nget för mig eftersom jag jobbar med bild hemma i photoshop) vi va alltså lediga mellan 11.00 - 14.15! jag hade lätt gått hem om jag inte skulle gå till tandregleraren idag, däför var jag kvar. Men det var roligt! Peo tipsade mig om gratis-bio biljetter som en spel-sida delade ut just idag, så jag och Jenny skulle skriva ut en värdecheckar men såklart var alla skrivare i skolan ofungerande.
Vi har världens jobbigaste skolarbete just nu om partierna i samhällskunskap, Vi är indelade i olika grupper som ska vara varsitt parti sedan ska vi debattera i skolan, inte så oväntat uppgift kanske. vio ska debattera+ massa annat hemskt, som inlämningar och sådär...imorgon ska min grupp debattera(vi e moderater :}) )och jag e lite nervös, men det kommer att va skönt att ha det överstökat sedan! detta skolarbete verkligen varit stress! jag är så trött på valet, man kan inte gå någon stans utan att se en valaffish...men nu vet jag lite mer om politik, lite intressant var det, dem har verkligen förmåga att övertyga! jag HÅLLER på moderaterna nu, haha. jaja, det var kul ändå, gick o kollade i butikerna på götgatan, åh gud vad höstkollektionerna är fina! military-style, pudrigt romatiskt och häftiga nit-plagg...jag ska skriva ett inlägg om det sedan.

efter besöket hos tandregleraren( jag ska ta bort tandställningen! :B) så gick jag och köpte mammas present..hon fyller imorn :) sedan tog jag tröga roslagsbanan hem, fan jag missade snabb-tåget, dörrarna stängdes framför näsan på mig.och jag blev så himla pissed för några minuter... skulle till åkersberga centrum för lite inköp, bla blommor till imorn. Kom inte hem förrän kl sex. Mamma hade gjort after eight tårta till släktkalaset på lördag, och det fanns chokladsmet sparad till mig, guu så gott! Det fick bli middag, + en frömacka. Jag var tvungen att skriva klart en skriftlig uppgift tills imorn, samhällskunskap arbete igen. F*n man hinner ju ingenting, jag som hade planerat massor att göra ikväll!  gah, imorn är det skolfoto, jag ska ha på mig lila för temat är ju "vindruvor" D:< !! vem har lila kläder egentligen? tur att jag inte kastade min 2 år gammal mörk-lila tunika.


Ett av de supersnygga plag jag såg idag, på bikbok.
den här fast den svarta modellen ska jag nog köpa!


mammas after eight tårta!

gu vad jag skriver!.. jag har inte tid med det egentligen, har 1000 saker att fixa till imorn, bla måla ett födelsedaskort, puh! och klockan är redan halv 9 ):  - för imorn blir det: mammas födelsedag, skolfoto, utomhusidrott på morgonen, Jätteuppgift i samhällskunskap, STRESS! men jag ska träffa Peo också, så jag är inte så ledsen (: ska kolla idol nu!


Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0