Klotterdesign

klottrade på baksidan av ett recept under en sam lektionen. Det var ett receptet på snickesrutor som ja och några kompisar gjorde före jul. Jag hade sett en liknande klänning på HM, så jag hade den i bakhuvudet. Idag har jag bara varit hemma, det har varit så skönt, eftersom jag inte varit hemma på flera dagar.. brukar bara lata mig på det här lovet men i år har jag har fullt upp med att göra. Har pluggat lite, städat och gjort nyttiga saker idag...ritat lite också. Jag börjar komma in i en kreativ period igen, haha:) det är bra. ikväll kommer jennnypenny hit o imorn ska vi åka långfärdskidorskidor med signe oxå:D lite träning nu skulle inte skada.:O Puss!


Kommentarer
Postat av: .

snickersrutor låter super gott... finns det någon chans att man skulle kunna få receptet?

2011-01-05 @ 18:00:45
Postat av: Sofia

Japp, dem blev supergoda;) Vi hade ingen kokos i som man ska, jag tycker att det är godare utan!



350 g jordnötssmör

1 dl strösocker

2 dl ljus sirap

1 L cornfaleks (Special K tycker jag fungerar bäst!)

1 dl kokos

300 g choklad



Klä en form ca 20×30 cm med bakplåtspapper. Blanda jordnötssmör, socker och sirap i en kastrull. Låt detta sjuda på svag värme en stund, rör om då och då så det inte bränns vid.

Krossa flingorna, tag av kastrullen från värmen och blanda i flingorna och kokosen. Bred ut detta i formen. Smält chokladen och bred ut den över kakan. Låt stelna helt innan du skär den i rutor.



2011-01-06 @ 16:56:24
URL: http://sockerfia.blogg.se/
Postat av: Sofia

japp, dem blev supergoda;) vi hade ingen kokos i, det var lika gott utan!



350 g jordnötssmör

1 dl strösocker

2 dl ljus sirap

1 L cornfaleks (Special K tycker jag fungerar bäst!)

1 dl kokos

300 g choklad



Klä en form ca 20×30 cm med bakplåtspapper. Blanda jordnötssmör, socker och sirap i en kastrull. Låt detta sjuda på svag värme en stund, rör om då och då så det inte bränns vid.

Krossa flingorna, tag av kastrullen från värmen och blanda i flingorna och kokosen. Bred ut detta i formen. Smält chokladen och bred ut den över kakan. Låt stelna helt innan du skär den i rutor.



2011-01-06 @ 16:58:10
URL: http://sockerfia.blogg.se/
Postat av: kolakatten

grymt fina, gillar din teckningsstil ;)

2011-01-17 @ 19:25:59
URL: http://kolakatt.blogg.se/
Postat av: Elina [FOTO]

Vad duktig du är på att teckna!:)

Ha en bra dag!

2011-02-03 @ 07:25:59
URL: http://meullerphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0