Lost in austen

hej, Idag har jag o Jenny varit jätteduktiga och åkt långfärdskidor:) super motion! Fast var snöoväder och ett jättelager snö på marken så gick vi ut! Jag bor på landet,..kan man säga (Åkersberga) så man kan praktiskt sett åka nästan vart som helst. Nu sitter jag och käkar riesen hehe.. det är mörkt och snöar fortfarande. Julgodiset börjar ta slut ..och det är bra! Ska verkligen börja motionera seriöst nu efter julen - och äta bättre - nu när skolan börjar. Simma och jogga och kanske friskis ska det bli!

 

Perfekt med snöoväder och mörker - Ikväll kommer en miniserie på svt som jag måste tipsa om, Lost in austen heter den. Om du är ett Jane austen-fan kan jag rekommendera den! Tjejen i huvudrollen ramlar in i Regency-tiden i England under början av 1800 talet och byter plats med Elisabeth, huvudpersonen i "Stolthet och fördom" som jag förresten håller på att läsa just nu. Jag bara älskar serien. avsnitt ikväll kl 20 och därefter 20. 50 på svt 24.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0