Mjölktand

Idag har jag gjort en operaton efter skolan... ett implantat i käken. Jag har nämligen en mjölktand kvar som hörntand och under den växer ingen ny. Så nu har jag en titanskruv i käken, en metall dyrare än guld! Den ska sitta där hela livet.. om någr veckor ska jag få min lnya tand, under tiden ska  en fejktand sitta där. Det var läskigt att opera, det mest obehaglig var att ta bedövningsprutor. Jag kände också hur dem borrade i käken på mig, skruvade åt skruvade åt skruven och sydde ihop. Men allt har gått bra, mamma har bunkrat upp med värktabletter och soppa. Snart ska jag ta mer ta pencillin. Imorgon missar jag ytterligare en dag i skolan, måste vara hemma och vila.
Man måste vara försiktig med såret. Jag får inte träna eller antstränga mig på en vecka heller,  nu när jag äntligen kände mig frisk från förkylning och tänkte gå tíll friskis! Det var längesedan jag tappade en tand sist, om jag lägger den i ett glas kanske tandfen kommer inatt,:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0